|  | | | | Resum de la intervenció que va fer Josep M. Puig, catedràtic de teoria i història de l'educació de la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona, en el marc del "V Encuentro para la Promoción del Aprendizaje Servicio" celebrat el passat mes de novembre a Barcelona (8 minuts). Una bona síntesi per comprendre què és, en què es fonamenta i què caracteritza aquesta proposta educativa, de la mà d'un dels experts referents del nostre país. Llegir més | | | | Felicitem els guardonats d'enguany i especialment la proposta Aprenentatge i Servei al Centre Penitenciari Lledoners de Associació per a les presons pel Canvi. Es tracta d'un projecte per millorar la inserció social dels reclusos del Centre Penitenciari Lledoners mitjançant activitats de lleure desenvolupades per joves universitaris voluntaris. Gràcies al treball en xarxa entre la Facultat d'Educació Social i Treball Social Pere Tarrés, l'Associació per a les Presons pel Canvi i l'associació Grup 33, el projecte ha obtingut un alt impacte social i ha ajudat a millorar l'autoestima, la convivència, la creativitat i la incorporació dels interns a les xarxes normalitzades de la ciutat. | | | | | Els alumnes de diversos instituts de Mataró s'han convertit en professors i professores de noves tecnologies amb uns alumnes ben particulars: persones grans que participen en diversos casals del municipi. Cada alumne fa de professor de dos avis i organitza un taller per resoldre els dubtes que tenen els avis a l'hora de fer servir els seus mòbils. Les demandes més freqüents són, per exemple: com augmentar el volum del so, com introduir números nous a l'agenda, com obrir i enviar missatges, etc. | | | | Visita d'un grup de professorat italià interessat en l'aprenentatge servei El Centre Promotor d'APS ha rebut la visita de 25 docents de secundària i universitat de Roveretto, una ciutat de la regió italiana del Trentino. L'objectiu del viatge, organitzat pel Centro de Formazione Insegnanti d'aquella ciutat, pretenia conèixer l'activitat del nostre Centre Promotor, que consideren un referent europeu, i algunes experiències catalanes de primera mà. Els participants van tenir l'oportunitat de visitar centres educatius de diverses tipologies que desenvolupen bones pràctiques o que tenen implementat l'aprenentatge servei en el seus projectes educatius. Allí van mantenir converses amb alumnat i professorat participant dels projectes i entrevistes amb els equips directius. També els vam facilitar entrevistes amb responsables polítics i, finalment, un espai de reflexió amb diverses persones de la Fundació Jaume Bofill i del Centre Promotor per contrastar les nostres trajectòries i analitzar vies de col•laboració futura. | | | | | | | |